11.03.2010 12.03.2010 13.03.2010 14.03.2010 - Reisverslag uit Minni Minni, Brits Territorium van Justine Berends - WaarBenJij.nu 11.03.2010 12.03.2010 13.03.2010 14.03.2010 - Reisverslag uit Minni Minni, Brits Territorium van Justine Berends - WaarBenJij.nu

11.03.2010 12.03.2010 13.03.2010 14.03.2010

Door: justineinengeland

Blijf op de hoogte en volg Justine

15 Maart 2010 | Brits Territorium, Minni Minni

11.03.2010
Vandaag was een leuke dag. We hebben ‘low ropes’gedaan soort van parcour met touwbruggen. Het was heel erg gebaseerd op vertrouwen en elkaar helpen en goed en duidelijk met elkaar communiceren. Dat was erg leuk want we moesten ook het parcour geblindoekt afleggen en dat is wel heel appart. (me verhalen worde steeds korter zoals je misschien zult merken aangezien ik niet echt veel tijd heb om het elke dag bij te houden)- En ik vergeet vaak wat we elke dag gedaan hebben omdat het nogal intensieve dagen zijn. We hadden vandaag health en safty les en dat was zo ontzettend saai en veel informatie,dat ik eigenlijk heel chagerijnig was. En ik werd nog chagerijniger toen we om 6 uur avond eten hadden en daar om 10 over 6 eindelijk binnen waren (staat altijd een hele lange rij) toen 10 minuten hadden om te eten toen terug moesten rennen naar de les. Dat werd me even teveel ik dacht echt Jezus ik moet al elke avond eten wat de pot schaft in 10 minuten zien weg te werken en dan nog terug naar de les ook. Toen waren we om half 8 klaar zijn even gaan bijkomen in onze kamer en toen wat gaan drinken in de pub.
12.03.2010
Vandaag een dag vrij !! Ik dacht eindelijk uit te kunnen slapen….. maar dat was niet het geval mijn leuke/gezellige/schreeuwende roommates maakte me al om half 9 wakker. Ik kon echt wel huilen want ik ben gewoon echt kapot en heb de slaap hard nodig. Maar toen hun om half 10 eindelijk de kamer eindelijk verlaten hadden om een beetje rond te gaan lopen. Kon ik al niet echt meer in slaap komen, maar wel een beetje tot rust komen. Om 12 uur ben ik gaan lunchen/ontbijten. En toen zijn Anna ( mijn roommate ) en ik naar Shewsbury gegaan om te shoppen. Nadat we eerst een halfuur in de middle of nowhere eindelijk een normale auto weg zagen moesten we nog een half uur rijden naar het centrum. Ik was erg benieuwd hoe de winkels zouden zijn. Toen zijn we naar het centrum gelopen en de de eerste winkel die we binnen liepen werd ik al helemaal gek van de leuke dingen die ze allemaal hadden. Ik heb vanalles en nog wat gekocht dus ik was helemaal happy! Ze hebben hier in engeland overal ook Topshops en River Islands dus dat komt wel goed met het shoppen hier. Anna en zijn om 6 uur terug gegaan en wat eten gehaald bij een supermarkt. In m’n nieuwe out-fit zijn we naar de pub gegaan en het thema was DISCO dus ik was erg benieuwd of mensen ook echt zouden gaan dansen deze keer. Het was wel gezellig, het kwam allemaal laat op gang. De regels zijn hier; eerst zo veel drinken als je kunt zo snel mogelijk en dan gewoon gek doen. Opzich wel grappig om te zien maar ook een beetje vermoeiend en eentonig want dat is het enige wat ze leuk vinden gewoon ZUIPEN en zitten op een stoel. Het was een gezellig avond. Jammer genoeg moeten we morgen wel weer om 8 uur present zijn bij het ontbijt.


13.03.2010 trainingsdag 7
Wooow vandaag beetje een katertje, niet echt veel zin in vandaag. We hebben vandaag de hele dag EHBO gehad. Heb net op school m’n certifiaat gehaald. Maar toch handig om de benamingen in engels te kunnen. Ik ben ongeveer 10 keer in slaap gevallen in het lokaal. Maar gelukkig waren we om half 6 klaar en konden we om 6 uur avond eten en mijn plan was om daarna he-le-maal niks meer te doen. Heb gelukkig wel friet en een hotdog gegeten dus dat kon ik dan wel weer waarderen. Ook zit er een soort van verstandelijk beperkte in onze groep hij is heel raar en eng beetje zielig maar we doen wel aardig tegen hem maar hij is zo irritant en onsmakelijk. Na de EHBO curcus moesten we hem ook aftoetsen. F*cking moeilijk :p om dat te doen in het engels want er zijn zoveel moeilijke benamingen voor alles. Maar volgens mij heb ik hem uiteindelijk gehaald dus ik kan trots op mezelf zijn. We zijn nu op onze kamer een beetje aan het chillen en aan het studeren voor de toetsen die we moeten afleggen in de praktijk. Eigenlijk geeeen idee hoe ik het moet doen of wat ik moet zeggen maar dat zie ik tegen die tijd wel weer. Ook kwam ik er in de pub gister achter dat er twee meisjes bij dij de catering werken en die zijn Nederlands, dat was echt lache. 1 uit Amersfoort en een uit Putten. Wel lache dus. Ik moet nu gauw me huiswerk gaan doen samen met me roommates en andere mensen die nu willen studeren op onze kamer.
14.04.2010 trainingsag 8
Vandaag was een best wel spannende dag. Ook al voelde ik me niet echt heel erg nerveus al me room-mates waren dat wel. Dus ik werd meer nerveus van hun dan dat ik het zelf was. We moesten vandaag namelijk onze ‘assesments’ aftoetsen. Dat betekend dat wat we geleerd hadden aan onze groep moesten laten zien. We begonnen met boogschieten. In onze groep zitten 11 mensen dat betekend dat iedereen 15 minuten lang eigenlijk het zelfde moest laten zien. Gelukkig was ik als een van de laatste en kon ik een beetje afkijken. We moesten doen alsof we écht een groep met kinderen boogschieten gingen leren. Dus beginnen met ‘hi my name is Justine and i’m gonna be your instructor for today.......bladiebla’. Best lastig om alles in zo goed mogelijk engels uit te leggen. Maar gelukkig ging het goed en kreeg ik positieve feedback en een goede beoordeling. Daarna werd onze ‘problem solving’ afgetoetst. Die ging iets minder goed, aangezien ik een ski race uit moest leggen en veel aandacht moest schenken aan mensen met zogenaamde beperkingen Astma en ADHA enzo. Maar uiteindelijk had mijn groep echt super veel lol met de hele activiteit en dat is natuurlijk ook een belangrijk aspect van een activiteit. Dus die is ook goed afgetoetst! Yeaahh. Ook moesten we vandaag nog een test maken over de omgang met kinderen. Vooral gericht op de procedures volgen. Hier in Engeland zijn ze heel strikt met het niet alleen zijn met een kind in een ruimte. En een kind niet aanraken en dat soort dingen, anders word je meteen aangeklaagd. De test ging ook vooral over kinderen waarvan je vermoed dat ze mishandeld of misbruikt worden en hoe je daar mee om gaat. Die test heb ik ook gehaald yeaaahh! Dus daar ben ik heel blij mee. Morgen hebben we de laatste 2 assesments; avondentertainment en low ropes. En een test met 50 vragen over de hele curcus. Daarna worden we om half 5 naar White Mead gebracht waar we gaan werken. Dus ik ben erg benieuwd hoe het daar is.

  • 16 Maart 2010 - 18:06

    Cisan:

    Heeee Tine,

    Goed gedaan hoor .Ik ben echt trots op je.
    Hopelijk krijg iets meer luxe in het volgende park en hoef je niet op een stapelbedje te bivakkeren.
    De data van je reis verslagen klopt niet helemaal het is vandaag pas 16-03-10 bijvoorbeeld . Jij bent al een maand verder in de tijd.
    Maakt verder niet uit want je schrijft wel hele leuke verhalen. Heel veel kusjes ,Cisan

  • 16 Maart 2010 - 18:15

    Opi En Omi:

    Nou schat zet hem op .
    We zijn trots op je.
    Eerdaags bellen we een keer ,is dat goed ?

    Groetjes van opi en omi

  • 21 Maart 2010 - 17:14

    Steef:

    Hoi Juss!!

    Hoe is het met?? Zo te lezen heb je het best goed naar je zin.... We missen je hoor in team, ondanks het grote gemis toch met 6-1 gewonnen....:-)

    X Steef

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brits Territorium, Minni Minni

Engeland

Recente Reisverslagen:

20 April 2010

@ White Mead

09 April 2010

@ Court Farm

03 April 2010

03/04/10

29 Maart 2010

Lief Dagboek 29/03/10

17 Maart 2010

laatste trainingsdag 16.03.2010 & White mead 17.03
Justine

Actief sinds 07 Maart 2010
Verslag gelezen: 874
Totaal aantal bezoekers 11205

Voorgaande reizen:

05 Maart 2010 - 29 Juli 2010

Engeland

Landen bezocht: